DrentheKlik hier voor 1 weblogs
FrieslandIKlik hier voor 4 weblogs
GelderlandKlik hier voor 15 weblogs
9 September 2017, Gran Fondo Veluwe, Vaassen (94.3 km)
De hele weg naar Vaassen gaan de ruitenwissers heen en weer voor mijn ogen. Al in de auto maak ik mij op voor een natte tocht. Ik kleed mij daar dan ook op. De organisatie heeft medelijden met de renners, want we krijgen gratis koffie voordat we starten. Op dit moment is dat een kleine pleister op de wonde....... Lees verder......

27 Augustus 2017, Airbornetocht, Arnhem (83.8 km)
Het is zondagmorgen, het is nog vroeg. Voor half acht zit ik in de auto op weg naar Arnhem voor de Airborne Fietstocht. Het is mooi weer en het belooft een mooie tocht te worden met een stukje over de Posbank, en later langs de rivieren. Tegen half negen ben ik in Arnhem, ik kleed me om en rijd rustig naar de start bij RETO. Ik ben hier al eerder geweest, maar meestal in een vergevorderd stadium van een tocht. Het klimmetje naar de sportkantine heeft dan ook altijd veel steiler geleken dan dan hij altijd was....... Lees verder......

8 Maart 2014, Hatertse Vennentocht, Bennekom (80.6 km)
Het is een mooie zaterdagochtend. De zon schijnt en er lijkt niet al te veel wind te staan. Ik doe het vanochtend rustig aan, zodat ik iets later vertrek dan gepland. Het is een uurtje rijden naar Bennekom waar de start goed aangegeven staat zodat ik zonder problemen het begin van vandaag kan vinden. Ik haal bij de jurytafel mijn NTFU kaart door de scanner, betaal en stap op de fiets....... Lees verder......

10 Augustus 2013, Rondje Veluwe, Bennekom (107.5 km)
Om acht uur sta ik bij Ton voor de deur, waar hij natuurlijk al op mij staat te wachten. Het is twee maanden geleden dat ik voor het laatst met Ton heb gefietst. In de tussentijd heb ik nog behoorlijk wat gefietst, maar Ton niet zoveel. We gaan vandaag richting de Veluwe in plaats van, zoals Ton beschreef, een rondje om de plaatselijke kerk....... Lees verder......

23 April 2011, WdW Apeldoorn Ter Aar, Apeldoorn (111.8 km)
De tocht naar Belgie is ons vandaag te ver met dit warme weer. We kiezen voor een ritje dwars door Nederland en komen elkaar even voor half negen tegen op het station in Alphen. En dan via Gouda naar Apeldoorn. Ruim anderhalf uur in de trein, soms lastig gevallen door lelijke nietszeggende op vouwen lijkende vouwfiets koesterende medereizigers. Maar uiteindelijk stappen we. zonder al te veel psychische schade, in Apeldoorn uit. ...... Lees verder......

14 Augustus 2010, Jubileum Klimtocht, Ochten (116.9 km)
Het is bijna een verrassing te noemen dat ik in mijn eigen bed wakker wordt. Nee, denk nou niet verkeerd over me, maar dit was eigenlijk het weekend dat ik in Luik zou zijn samen met mijn collega en medefietsgek Meike. Ze is echter vorige week gevallen, heeft een lichte hersenschudding en kon dus niet mee naar Luik. Ik heb lang gedubt over wat ik zou doen, maar uiteindelijk besloten om niet alleen naar Luik-Bastenaken-Luik te gaan. Dus daarom word ik in mijn eigen bed wakker, ontbijt en zit nu met een kop koffie te wachten tot Ton komt....... Lees verder......

19 Juni 2010, Jan Janssen Classic, Wageningen (155.6 km)
Eindelijk ben ik een keer op tijd. Het is net half acht geweest als ik de eerste rotonde oprijd. Dat betekent dat ik voor tien over half acht bij Ton ben terwijl we om kwart voor hebben afgesproken. Te vroeg dus... Vlak voor de brug naar Alphen grijp ik vertwijfeld om mij heen. Ik ben de inschrijvingen vergeten en moet dus terug. Vijf minuten te vroeg wordt hierdoor vijf minuten te laat en mijn vier fietsgenoten begoonnen al bijna ongerust te worden....... Lees verder......

13 Juni 2010, Tour de Harense Smid, Oosterbeek (121.5 km)
We hadden deze week besloten niet al te vroeg te vertrekken. Om kwart voor acht staan Ton en Mirjam op mij te wachten en na het overladen van mijn fiets zijn we klaar voor vertrek. Onderweg hebben we alle drie onze eigen redenen om vandaag niet fit te zijn. Het zal dus wel een zware tocht worden. Na ongeveer een uur rijden komen we in Oosterbeek, waar we ons inschrijven en voor vertrek nog een kop koffie nemen. ...... Lees verder......

13 Mei 2010, Apeldoorn Fietsstad Toertocht, Apeldoorn (99.4 km)
Op weg naar Apeldoorn kijk ik wat angstig naar de grauwe lucht. De enkele druppel op mijn voorruit baart mij zorgen. Zou het dan toch niet droog blijven vandaag zoals beloofd door Weeronline. Gelukkig blijkt dat alles mee te vallen. Waar ik meer moeite mee heb is de kou die ik voel als ik mijn fiets uit de auto haal en mij omkleed....... Lees verder......

5 Maart 2010, Heerde - Utrecht, Heerde (105.9 km)
Ik word wakker en kijk wat verwonderd om me heen. Het duurt even voor ik door heb waar ik ben, maar al snel weet ik het. Op weg van Groningen naar Utrecht iets over de helft in een gehorige Bed and Breakfast. Ik kleed me aan, ga naar beneden, neem een stevig ontbijt, kleed me om en pak mijn fiets. ...... Lees verder......

30 Augustus 2009, Ride for the Roses, Huissen (115.0 km)
De wegen naar Huissen waren behoorlijk druk, dus pas tegen half tien is ons team compleet. We poseren voor de teamfoto en sluiten achteraan in een lange rij fietsers. Het is vandaag de dag van de Ride for the Roses, een fietstocht waarvan de opbrengst bestemd is voor het Koninging Wilhelmina Fonds. We hebben ingeschreven met een team van het Amstelveen College. Zeven docenten en zes vrienden en/of vriendinnen hebben zich speciaal voor vandaag in de rose outfit gehesen. Een kleur waarmee we vandaag in ieder geval zullen opvallen. We kijken met zijn allen nogal op als Dave verschijnt. Hij zit niet op een gewone racefiets, maar heeft gekozen voor een mountain bike. Als je daarbij de iets te kleine helm neemt is hij, in ieder geval van ons team, de meest bijzondere verschijning van de dag. ...... Lees verder......

20 Juni 2009, Jan Janssen Classic, Wageningen (150.0 km)
Oh, wat is het weer vroeg vanochtend (half zes!!). Om half zeven verzamelen bij de Rijnbrug, maar daar eerst nog even naar toe fietsen. In een rustig tempo fiets ik van Ter Aar naar Alphen en als ik bij de Rijnbrug aankom zie ik de auto van Ton al staan. We demonteren het voorwiel van mijn fiets en de fiets zelf vindt een plekje warm weggestopt tussen de andere fietsen. Als we in Wageningen aankomen stappen drie mannen en twee vrouwen uit het voorste deel van de cabine van de bus. Gezamenlijk halen we twee italianen, een japanner, een duitser en een nederlander uit het achterdeel van de bus. Nadat we de wielen gecombineerd hebben met de juiste fiets kunnen we op weg naar de start. We halen onze stempelkaart en beginnen met een kop koffie....... Lees verder......

28 Juni 2008, Vael Ouwe, Dieren (100.0 km)
...... Lees verder......

21 Juni 2008, Jan Janssen Classic, Wageningen (120.0 km)

14 Juni 2008, Tour de Force, Barneveld (110.0 km)