DrentheKlik hier voor 1 weblogs
GelderlandKlik hier voor 15 weblogs
GroningenKlik hier voor 1 weblogs
LimburgKlik hier voor 14 weblogs
30 September 2017, Grensland Mooiste, Arcen (93.9 km)
Met een sombere blik kijk ik uit het raam van mijn hotelkamer. Het uitzicht is nihil. Ik kijk uit over een dakje. Maar op dat dakje zie ik de plassen zich vullen met nieuwe regendruppels. Het regent dus, en dat zal vandaag niet ophouden....... Lees verder......

15 September 2012, WK Toertocht, Heerlen (103.3 km)
We staan op een kleine camping in Elkenrade. Voor het eerst kamperen met een tent. Zo kunnen we gelijk onze nieuwe spullen uitproberen. Helaas ging het fout met het gasstel, zodat ik zonder koffie de deur uitmoet. Sandra besluit me dan ook naar de start te rijden, zodat we onderweg samen kunnen koffie drinken. Maar tot aan de start is nergens wat open, zodat Sandra mij afzet en ik me meld bij de startburelen om mijn nummer op te halen. Gelukkig is er op het startterrein wel koffie en voor ik wegfiets drink ik eerst dat heerlijke zwarte goud....... Lees verder......

18 Mei 2012, Valkenburg Dag 2, Valkenburg (55.8 km)
Een dag in een hotel begint altijd zo heerlijk relaxed. Er staat van alles voor je klaar en je hoeft het alleen maar te pakken en op te eten. Na het ontbijt check ik uit en breng mijn spullen naar de autio in de wetenschap dat ik voor ik weer in de auto stap in dit hotel nog van een badkamer gebruik mag maken. Goede service van Hotel Atlanta. ...... Lees verder......

17 Mei 2012, Valkenburg Dag 1, Valkenburg (50.6 km)
De wekker gaat op tijd. Ik kan niet echt wakker worden. Ik wilde eigenlijk op tijd vertrekken richting het zuiden, maar besef dat ik de tijd aan mezelf heb. Of ik nou om 11 uur of om 2 uur op de fiets stap maakt niemand wat uit. De planning wordt dan ook al snel bijgesteld naar 1 uur. Heerlijk relaxed pak ik mijn spulletjes, zorg dat Tibbe te eten heeft en zit tegen 11 uur achter het stuur....... Lees verder......

25 Juni 2011, Limburgs Mooiste, Heerlen (101.8 km)
Ik haal Ton op en met redelijk weer vertrekken we vroeg richting Limburg. Des te meer we naar het zuiden rijden, des te minder het weer wordt. Vlak bij Heerlen begint het dan ook te regenen, een voorbode voor de rest van de dag. Ik denk terug aan die eerste Limburgs Mooiste die ik heb gefietst. Net zulk baggerweer als nu, maar er is een verschil. Toen was ik vrijwel ongetraind. ...... Lees verder......

19 September 2010, Mergelland Heuvel Tweedaagse Dag 2, Sint Geertruid (77.5 km)
De eerste uitdaging die we onder de wielen krijgen is de Keutenberg. Ton roept enthousiast dat hij 23 procent ziet op zijn Garmin. Ik hoor het wel, maar registreer het niet echt. Ik heb namelijk iets te vroeg terug geschakeld zodat ik met een cadans van boven de 130 ,en zelfs dan nog zonder weerstand, het begin van de Keutenberg overleef. Gelukkig wordt deze heuvel al snel minder steil, maar toch nog steeds een 15 procent. De snelheid is er volledig uit; mijn fietscomputer registreert geen snelheden onder de 1 meter per seconde ,3.6 km/uur, en slaat zelfs even op pauze, zo langzaam rijd ik, maar ik rijd tenminste. ...... Lees verder......

18 September 2010, Mergelland Heuvel Tweedaagse Dag 1, St Geertruid (128.6 km)
Vrijwel direct na de start begint het klimmen. Ik hoor Gert Jan roepen dat we op 10 procent zitten en zoals gewoonlijk moet ik al snel de anderen laten gaan. Ik sluit regelmatig weer bij ze aan omdat ze op me staan te wachten. Gert Jan helpt onderweg Ton met de instellingen van zijn Garmin. De zon verdwijnt regelmatig achter de wolken en het wordt al snel frisser. We worden onderweg goed in de gaten gehouden. Op nogal wat plaatsen staan fotografen en het kost heel wat moeite om steeds vrolijk in de lens te kijken. In de afdalingen maak ik regelmatig wat terrein goed. Ik kom zelfs een keer aan het begin van een klim naast Ton te rijden, maar als de weg wat steiler wordt, gaan de benen wat trager rond en zie ik Ton weer verdwijnen. ...... Lees verder......

5 September 2010, Ride for the Roses, Venlo (108.0 km)
Deze keer gaat de reis naar Limburg, niet naar het heuvelachtige zuiden, maar naar het vlakke noorden van de provincie. We verzamelen bij de veiling in Venlo. Meike, Jan en Peter staan al te wachten als wij aankomen. Nicole staat in de file. We wachten even, maar tevergeefs. We staan in twee groepen opgesteld, met heel veel mensen tussen ons in. Volgens mij laat de organisatie de fietsers in groepen vertrekken, want als we de hal uitrijden hebben we vrijwel direct ruim baan. We hebben direct het tempo er goed in en hoppen van groep naar groep, steeds meer mensen inhalend. Na ongeveer drie kwartier staat ons voorlopersgroepje langs de kant van de weg voor een sanitaire stop. Ze sluiten even later bij ons aan. Als we een uur gereden hebben, hebben we ruim 33 kilometer op de teller staan, niet normaal....... Lees verder......

5 Juni 2010, Limburgs Mooiste, Heerlen (154.4 km)
Ik vroeg om haar kussen en ze schoof het me toe . . . . . . . . . . . staat achterop ons bonnetje waarmee ze op het terras in Heerlen onze consumptie registreerden. Ja, daar zitten we dan; heerlijk genietend van een zomeravond op een overvol terras in Heerlen met uitzicht op de kermis. Om vijf uur hadden we afgesproken. Berto belde mij met de mededeling dat we even een sateetje of zo bij hem zouden eten voor we weg zouden gaan. Maar Carla en hij hadden behoorlijk uitgepakt. Een salada à la Carla (geheim recept) en ter plekke bereidde saté. Het was heerlijk en een goede ondergrond voor de lange rit die we te gaan hadden van Zwammerdam naar Limburg. Gelukkig waren de files zo goed als opgelost en na een twee-en-een-half-uur rijden kwamen we aan bij ons hotel. Ik heb hier al een keer eerder overnacht, maar inmiddels is het hotel ge-upgraded, maar wel nog steeds midden in het centrum....... Lees verder......

1 September 2009, Vuelta Valkenburg, Valkenburg (105.0 km)
...... Lees verder......

13 Juni 2009, Limburgs Mooiste, Landgraaf (155.0 km)
Nog voordat de wekker gaat kraait de haan meer dan drie keer. Ik kijk om me heen en herken niet zoveel. Een deken en overal bidprentjes. Even later besef ik dat dit het huis is van de oude(re) mevrouw Hipperts. We horen haar beneden in de keuken rommelen en als we even later de keuken binnenkomen staat de koffie te pruttelen. Gister schrok onze hospita zich een ongeluk toen we zeiden dat we om half zeven wilden ontbijten. Vandaag meld ze trots dat ze zich net niet verslapen heeft. Ze schenkt koffie voor ons in en wij vallen aan op het flinterdunne (met eigen snijmachine) gesneden brood. Ton heeft een streepje voor bij onze charmante Limburgse want zodra zijn kopje leeg is schenkt zij hem direct bij. Na het ontbijt snel naar boven om ons in onze strakke wielerkleding (dat wilden we Frau Hipperts niet aandoen) te hijsen. Met een vriendelijke zwaai van Frau Hipperts verlaten we het pand. Nog voordat we bij de auto zijn weten we zeker dat zij geen kans maakt omvandaag tot Limburgs Mooiste te worden uitgeroepen....... Lees verder......

21 Mei 2009, Steven Rooks Classic, Maastricht (120.0 km)
De zon schijnt lekker, maar echt wakker ben ik nog steeds niet, Tijdens het fietsen vallen mijn ogen soms bijna dicht waardoor ik besluit de korte classic te rijden (uiteindelijk toch nog 120 km). Ook de ravitailleringspost kreeg me niet wakker. Noch de schaarse oppeppers die werden uitgedeeld (1 time-out koekje) noch de gekochte koffie konden mijn slaap verdrijven. Na een kilometer of 45 heb ik een reden om wakker te worden. In de afdaling voel ik mij achterwiel rare dingen doen. Oorzaak: een langzaam leeglopende band. ...... Lees verder......

18 April 2009, Amstel Gold race, Valkenburg (160.0 km)
Om 6 uur gaat de wekker. Ik douche en ga naar beneden voor een ontbijt. De oude baas houdt mij gezelschap en kletst honderduit. Na veel bruin brood, een eitje en koffie stap ik in de auto richting Valkenburg. Onderweg kom ik de eerste fietsers tegen. Ik parkeer mijn auto en als ik uitstap stopt er een auto naast mij. Als de bestuurder uitstapt vraagt hij: "Ben jij niet Theo Roos?". Ik moet dat natuurlijk bekennen en verbaas me over de kleinheid van de wereld dat ik hier iemand tegen kom met wie ik vroeger samen op één camping stond. in Oost-Graftdijk nog wel....... Lees verder......

18 Mei 2008, Limburgs Mooiste, Landgraaf (100.0 km)