2024 (0 km)

(118 km)

Juli 2010 (10 weblogs)

30 Juli 2010, Barre des Cevennes, La Corconne
Eerst een stukje langs de brede D986, maar al snel ga ik van de weg af voor de Col de Triballe. De col is een aanrader van mijn buurman op de camping, niet al te hoog en niet al te steil. Na het beklimmen van deze col volgt een hele korte afdaling en ga ik gelijk verder omhoog naar de Col de l Asclier. De klim vlakt wat af en met redelijk gemak rijd ik omhoog. De laatste kilometer wordt weer wat steiler en als ik bovenkom word ik begroet door twee Hollanders die de klim ook hebben gedaan. Ik ben inmiddels meer dan 900 meter hoog en nadat ik onder de poort het aankondigingsbord van deze col heb gefotografeerd ga ik verder met een moeilijke afdaling. De weg is hier smal, het zicht niet heel ver en in het midden van de weg ligt veel grind. Ik daal dus met mijn handen aan de remmen en krijg op een gegeven moment kramp in mijn handen. Ik rijd door het plaatsje Les Plantiers, maar eer ik besef dat ik in een dorp ben, rijd ik er al weer uit. De volgende plaats is Soumane. Vlak voor deze plaats draai ik van de weg af en kom op de klim naar St Roman de Tusque. De klim is wat steiler dan de eerdere klimmen en regelmatig staat is 10% en meer te lezen op mijn fietscomputer. De klim is 7 kilometer en duurt een minuut of veertig. De hoop dat ik me in St Roman kan laven aan een blikje houdt mijn benen draaiende. Uit de verte zie ik het dorp al liggen. Het lijkt niet te groot, maar ik blijf mezelf voorhouden dat er iets te halen valt. Mijn benen draaien dus door. ......

27 Juli 2010, Cirque de Navacelles, La Corconne
Het is vandaag maandag. We hebben besloten niets te doen. Lekker bij de tent hangen, een boekje lezen, de dagelijkse boodschappen en even zwemmen in de rivier. Een heerlijke dag zonder moeten. En nu een dag later zitten we samen bij de tent. Sandra maakt zich klaar voor een bezoekje aan de markt van St Jean du Gard en een zwempartij in Mialet. Ik maak me klaar voor een mooie, maar ongetwijfeld warme fietsdag. Ik zwaai Sandra uit en ga even later onze dagelijkse portie brood halen bij het campingwinkeltje. Ik neem een stevig ontbijt, kleed me om en ben klaar voor een rit in een nieuwe omgeving.......

25 Juli 2010, Mont Aigoual, L Corconne
We worden wakker door het gespetter op de tent. Dat komt niet goed uit, want vandaag gaan we verkassen. Van de Ain naar de Cevennen. We ontbijten snel en hopen dat de regen overwaait, maar het blijft regenen. Het regent gelukkig niet al te hard, en als we naar de lucht kijken lijkt het erop dat dat niet snel zal veranderen, dus we besluiten toch maar in te pakken. Tenslotte gaan we naar de Cevennen en daar is het altijd mooi weer, zodat alles snel weer droog zal zijn. En inderdaad, des te dichter we bij onze bestemming komen, des te meer blauw we zien en op een gegeven moment schijnt zelfs de zon. Na een toch nog vrij lange rit rijden we om een uur of drie onze nieuwe camping op. Onze plaats wordt aangewezen en het lijkt ons wat klein. Later, als we een rondje over de camping doen zal blijken dat we een van de betere plekken hebben. ......

21 Juli 2010, Een rondje vanaf de geitencamping, Varennes St Saveur
Na een lange maar voorspoedige rit komen we om een uur of acht aan op onze eerste camping. Camping a la ferme Les Maziers is gelegen op het erf van een geitenboerderij. We kiezen de meest rechte plek een beetje achteraf op de camping en zetten de vouwwagen in elkaar. We drinken nog war, maar al snel voelen we de vermoeienissen van de dag en zoeken ons bedje op.......

17 Juli 2010, Voor wat een clubrit had moeten zijn, Ter Aar
Een minuut voor acht, ik schrik wakker en besef gelijk dat Ton op me zit te wachten bij de club, Hij maakt zich nu nog niet ongerust, want het is immers nog geen acht uur en gewoonlijk ben ik stipt op tijd en geen minuut te vroeg. Ik bel hem direct en hij zegt naar mij toe te komen fietsen. Snel kleed ik me om en ben, in ieder geval qua kleding, klaar als Ton in de achtertuin opduikt.......

15 Juli 2010, Clubrit, Alphen aan den Rijn
Eindelijk weer eens naar de club. Het is er de laatste tijd niet zoveel van gekomen omdat we het hele land doorrijden om tochten te fietsen, maar op deze eerste donderdag van de vakantie rijd ik naar de club. Al snel merk ik dat er vandaag geen gewoon windje staat. Windkracht 4 tot 5 fiets je niet zomaar doorheen, dan moet je echt wel een beetje doortrappen.......

13 Juli 2010, Om Gouda heen, Ter Aar
De vakantie is begonnnen, dus ik kan elke dag fietsen als ik wil. Nu wil ik dat niet elke dag, maar voor vandaag hebben we een, niet zo lange, tocht gepland. Ton en Mirjam komen rond kwart over een bij mij aan en al snel vertrekken we voor ons rondje. We fietsen door Korteraar en Aarlanderveen naar de Nieuwkoopse plassen. We rijden een tijdlang langs de mooie waterpartijen tot aan Zwammerdam. Vanaf daar gaan we richting de Meye, maar niet voordat we een paar jonge fietsers op hun onverantwoordelijke fietsgedrag hebben gewezen.......

11 Juli 2010, Toer van de Heuvelrug, Driebergen
Ik pik Ton op in Alphen aan den Rijn. We zetten zijn fiets op de fietsendrager en gaan op weg naar Driebergen. DTC organiseert maltijd leuke tochten in een mooie omgeving. We rijden het sportcomplex op en zien al snel dat het niet zo druk is als andere keren. Ook de inschrijving is snel gedaan, want er staan zowaar geen rijen. We gaan op weg en rijden al snel op de inmiddels meer en minder bekende wegen van de Utrechtse Heuvelrug. Het is vandaag opletten geblazen, want de storm en regen van vannacht hebben hun sporen op de weg achtergelaten. Overal liggen takken en andere afvalproducten van bomen. ......

7 Juli 2010, Rondje Graafstroom, Ter Aar
Een gewone woensdagmiddag en vier fietsvrienden beschikbaar. Dat moet wel een lekkere fietsmiddag worden. Ik ben iets verlaat door mijn werk, heb Ton gebeld, zodat hij niet onnodig lang op mij staat te wachten en meld me om kart over één bij de Rijnbrug. Ton staat natuurlijk al klaar, dus we fietsen gelijk door richting Boskoop waar we Berto en Mirjam oppikken.......

3 Juli 2010, Tour de Rotterdam, Barendrecht
Er is een wonder gebeurd. Ik sta op de afgesproken plek en er is nog niemand. Verward kijk ik om me heen. Gelukkig zie ik in de verte Berto en Edwin aankomen. Als ik de andere kant opkijk zie ik de bus van Ton verschijnen. Gelukkig maar; ik heb me niet vergist in de tijd. Eigenlijk zou ik gewoon te laat geweest zijn. De bedoeling wa sop de fiets naar de afgesproken plek te rijden, maar mij traagheid van vanmorgen veroorzaakte dat ik met de auto moest. En zo is het gebeurd. Daarom ben ik een keer als eerste....Cool......