2024 (0 km)

(817 km)
(328 km)
(118 km)

Augustus 2010 (9 weblogs)

28 Augustus 2010, Diekirch-Valkenswaard, Diekirch
Na een vroeg ontbijt nemen we afscheid van ons hotel en stappen op de fiets naar Diekirch. In twee kilometer klimmen laten we het beroemde kasteel van Vianden achter ons en de negen kilometer dalen die daarna volgt zorgt voor een niet al te slecht begin van de dag. We leveren onze rugzakken af bij de camper, vullen onze ruggen met wat bijvoeding voor onderweg en gaan op weg naar de start. Nadat ik mijn stuurbordje en stempelkaart heb opgehaald wordt ik toegeschreeuwd door 1 van onze kroegvrienden van gister. Daarna sluiten we achteraan in een grote groep fietsers. Stapje voor stapje naderen we de start en eindelijk is het moment supreme daar. Onze eerste stempel. Langzaam komen we op gang, glijden langs alle begeleiders, die zich op dit vroege uur schikken in de rol van toeschouwer.......

22 Augustus 2010, Bordjesroute, Rausa
De basis van onze fietstocht is de Belgische bordjesroute Route Romantique. We hebben de bordjes voor deze route gesignaleerd op 50 meter van ons huisje, waar het begin van de route langskomt. We besluiten echter dat begin niet mee te pakken en zo een lus van een kilometer of vijftien af te snijden. Het begin van het parkoers is inderdaad glooiend. Als we na een kilometer of tien fietsen de route hebben gevonden worden we op het eerste het beste kruispunt de berm ingereden door een lompe boer op zijn tractor. De man is nog verontwaardigd ook als we protesterende geluiden laten horen. Helaas spreekt de boer alleen Frans en mijn Frans is gewoon niet goed genoeg om een mooie ruzie tot bloei te laten komen. ......

21 Augustus 2010, Geants des Ardennes, Rausa
Het begin van de rit is een flinke afdaling en als ik aan wil zetten, zegt mijn ketting bekijk het maar en wipt over mijn grote blad heen. Even stoppen, vieze vingers krijgen en dan toch de afdaling in. We moeten af en toe wat kleine slingerbochtjes maken, maar deze halen de vaart er nauwelijks uit. De maximale snelheid van de dag, ruim 70 km per uur, wordt in deze afdaling al gehaald. Aan het einde van de afdaling draaien we over de brug naar het plaatsje Embourg waar direct na de brug de Sartay begint, een lekkere klim voor het begin van de dag; vier kilometer lang met een gemiddelde stijging van bijna 5 procent met een maximale hellingshoek van 8 procent Als de klim begint moet ik al snel lossen. Edwin zie ik hier vandaag voor het laatst, fietsend, en ook Ton verdwijnt ook al snel uit mijn gezichtsveld. Corne, en iets verder Mirjam blijven in mijn gezichtsveld. Al snel vind ik mijn ritme en sluit aan bij een sneller groepje. Ik haal Corne in en sluit vlak voor de top weer bij Mirjam aan. Carla levert hier een unieke prestatie door als eerste van ons allemaal boven te komen. ......

14 Augustus 2010, Jubileum Klimtocht, Ochten
Het is bijna een verrassing te noemen dat ik in mijn eigen bed wakker wordt. Nee, denk nou niet verkeerd over me, maar dit was eigenlijk het weekend dat ik in Luik zou zijn samen met mijn collega en medefietsgek Meike. Ze is echter vorige week gevallen, heeft een lichte hersenschudding en kon dus niet mee naar Luik. Ik heb lang gedubt over wat ik zou doen, maar uiteindelijk besloten om niet alleen naar Luik-Bastenaken-Luik te gaan. Dus daarom word ik in mijn eigen bed wakker, ontbijt en zit nu met een kop koffie te wachten tot Ton komt.......

12 Augustus 2010, Naar de kust en terug, Ter Aar
Als ik de schuur opendoe zie ik het direct: een lekke band. Nu is dat op zich het ergste niet, maar ik zou over een half uur bij Ton zijn en dat ga ik nu natuurlijk niet redden. Ik haal mijn achterwiel uit mijn fiets en heb vrij snel een nieuwe band erin. Als de band hard is en ik de pomp van het ventiel verwijder hoor ik een sissend protest van de band. Een storing in de buurt van het ventiel zorgt ervoor dat de band vrijwel direct weer leeg is. Ik loop naar de schuur, haal een van de twee reservebanden uit mijn zadeltasje en krijg niet eens een beetje lucht in de band. Dan maar mijn laatste reserveband aanspreken en even later kan ik weer fietsen. Ik fiets richting Alphen en kom Ton al vrij snel tegen. We keren om en rijden langs Van Eijk voor nieuwe bandjes en ik laat ook even mijn versnelling bijstellen.......

7 Augustus 2010, Clubrit, Alphen aan den Rijn
Ik rijd na mijn vakantie voor het eerst weer naar de club. Zoals gewoonlijk ben ik precies op tijd. Bijna nog voor ik zit staat iedereen op. We rijden weg richting Ter Aar. ik rijd naast Mirjam en we wisselen onze vakantieverhalen uit. We komen aan de overkant van het kanaal langs ons huis en draaien even later de Kerkweg in Ter Aar in. Via Zevenhoven, Noordsche Dorp, en de Woerdense Verlaat rijden we naar Breukelen. In de smalle straatjes maak ik niet helemaal de goede keuze en moet al mijn stuurkunst aanwenden om niet in aanraking te komen met de aanwezige Amsterdammertjes. Een aanraking die dan waarschijnlijk in mijn nadeel was afgelopen.......

4 Augustus 2010, Alpenwandeling, Oz-en-Oisans
We zoeken onze wandeling op en nadat we het betreffende nummer op een bordje hebben gevonden gaan we op pad. We volgen een pad dat niet meer is dan een smalle strook. Al snel splits het pad zich en wij kiezen de linkse mogelijkheid. Even later lijkt eht of we niet goed gaan en lopen we dwars door het veld naar de rechtse mogelijkheid. Al snel lopen we langs het dal, wat ons een prachtig uitzicht biedt.......

3 Augustus 2010, Alpe d'Huez, Rochetaillee
De eerste kilometers naar Bourg zijn zo goed als vlak. Ik laat mijn benen lekker ronddraaien en soepel pedalerend kom ik in het dorp aan. Onderweg groet ik wat medefietsers. Direct na het dorp begint de klim. We hebben de klim gisteren met de auto gereden en ik weet dat hij lastig zal zijn. Ik ben echter niet bang, want ik heb vertrouwen opgebouwd in de Cevennen, waar ik zeer steile heuvels heb beklommen. Ook al is dit geen heuvel maar een berg. Ik zal sterker zijn.......

1 Augustus 2010, Sentier de Rocs de Galta, St Germain de Calberte
De wandeling begint over een soort weg, die soms nogal steil is. Dit stuk van de route is beslist niet het mooiste stuk. Na een paar honderd meter valt ons oog op een bordje aan de linkerkant van de weg. We zien de naam van de wandeling en dalen het aangewezen pad af, dat ons via een kleine omweg weer naar het begin leidt. Dus we beginnen de wandeling opnieuw. Vrij lange tijd lopen we over de eerder genoemde weg, maar op een gegeven moment gaan we linksaf van de weg af. Al snel gaan we door gras dat tot onze knie-en staat en voor we het weten zitten we in een klim op leisteen.......